Het aanvraagproces: stap voor stap

Stap 1: Aanvraag van de Energiebespaarlening

U doet de leencheck en vult het online aanvraagformulier met persoonsgegevens in.

Stap 2: Activeer uw MijnSVn-account

Na het indienen van uw aanvraag ontvangt u van ons een e-mail met link naar uw MijnSVn-account. Bij het inloggen in uw MijnSVn-account verifieert Microsoft uw telefoonnummer d.m.v. een sms of telefonische bevestiging (gratis).

Stap 3: Documenten uploaden

Op basis van de BKR-toets en de door u verstrekte gegevens, beoordeelt SVn of we voor u een offerte kunnen opmaken. In deze offerte met overeenkomst van geldlening staat: het leenbedrag, de maandtermijn (rente en aflossing), het rentepercentage en de looptijd van de lening. Deze offerte vindt u terug in uw MijnSVn-omgeving. Upload in deze MijnSVn-omgeving alle opgevraagde documenten, zodat wij uw aanvraag kunnen beoordelen. Als wij u geen offerte kunnen opsturen, ontvangt u hierover een brief met de reden waarom wij u geen lening kunnen verstrekken.

Stap 4:  Beoordeling en bevestiging

Wij beoordelen de geüploade documenten en controleren of de energiebesparende maatregelen voldoen aan de eisen van het Nationaal Energiebespaarfonds.

• Bij een positieve beoordeling opent SVn een bouwdepot met het leenbedrag. Hierover ontvangt u een bevestiging per brief inclusief de declaratieformulieren.

• Bij een negatieve beoordeling stuurt SVn u een brief met de reden waarom wij u geen lening kunnen verstrekken.

Stap 5: Facturen

U stuurt SVn de factuur en het ingevulde declaratieformulier, zodat wij de aannemer/installateur kunnen uitbetalen.

Lening aanvragen

Kom ik in aanmerking voor de Energiebespaarlening? En wat zijn dan mijn maandlasten?Doe de berekening

De Energiebespaarlening wordt mede mogelijk gemaakt door

Logo SVnLogo RabobankLogo asn bankLogo RijksoverheidLogo CEB